پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 215295
۵۵۳ کيلوگرم انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختياري کشف شد
تاریخ انتشار : 1395/03/31 10:54:53
نمایش : 981
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موارد مخدر چهارمحال و بختياري گفت: در ۳ ماه ابتداي امسال بيش از ۵۵۳ کيلوگرم مواد انواع مخدر در استان کشف و ضبط شده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار قدير مرتضوي ظهر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به اينکه سال گذشته يک هزار و 80 کيلوگرم مواد مخدر در استان کشف شد اظهار داشت: امسال در راستاي مبارزه با عرضه و توزيع مواد مخدر در استان برنامه‌هاي هدفمندي اجرا شده است.

وي با بيان اينکه نرخ شيوع مصرف مواد مخدر در استان 0.98 درصد است، افزود: 13 هزار و 700 نفر از افراد 15 تا 64 سال استان مصرف‌کننده مواد مخدر هستند که چهارمحال و بختياري دومين استان پاک در کشور است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري با اشاره به برگزاري همايش ‌روز جهاني مبارزه با مواد مخدر در استان بيان کرد: اين همايش يک تيرماه به منظور ارائه اقدامات و فعاليت‌هاي استان در راستاي مبارزه با مواد مخدر و تقدير از دستگاه‌هاي برتر در اين زمينه برگزار مي‌شود.

مرتضوي با بيان اينکه در اين همايش خانواده‌هاي شهداي مبارزه با مواد مخدر استان نيز تجليل مي‌شوند، خاطرنشان کرد: خانواده 26 شهيد مبارزه با مواد مخدر استان که در اين راه جان خود را از دست داده‌اند تجليل مي‎شوند.

وي با بيان اينکه برنامه‌هاي ‌روز مبارزه با مواد مخدر در استان از 16 خردادماه در قالب کمپين مردمي اجتماعي کردن مبارزه با مواد مخدر با شعار «همه ما، همه جا، همه وقت در برابر اعتياد مسئوليم» آغاز شده است، گفت: استقرار تيم‌هاي اجتماعي در محلات و پارک‌ها، برگزاري جشن‌هاي پاکي و استقرار ايستگاه‌هاي اطلاع‌رساني در پارک‌هاي سطح شهرکرد از ديگر برنامه‌هاي اين روز است.

دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختياري مشارکت مردم را در مبارزه با مواد مخدر امري تأثيرگذار دانست و تصريح کرد: مشارکت مردم با استفاده از ظرفيت سازمان‌هاي مردم‌نهاد در اين زمينه نقش مهمي دارد به گونه‌اي که راهبرد ما در حوزه مبارزه با مواد مخدر اجتماعي کردن آن است تا هر کدام از اين ظرفيت‌ها بتوانند جامعه هدف خود را کنترل و آگاه کند.

مرتضوي با اشاره به لزوم آگاه‌سازي مردم از مسائل قضايي مربوط به مواد مخدر بيان کرد: افزايش اين نوع پرونده‌ها بار دستگاه قضايي را سنگين مي‌کند که رسانه‌ها نقش مهمي در آگاهي مردم نسبت به کيفر سنگين جرم در زمينه مواد مخدر دارند.

وي با بيان اينکه اعتياد نخستين آسيب اجتماعي کشور و يک معضل چند معلولي است، خاطرنشان کرد: نگاه ما به حوزه اعتياد و مواد مخدر به عنوان يک آسيب اجتماعي در قالب برنامه‌هاي کوتاه مدت و بلند مدت است.

منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html